no-iphone-sign


От известно време от Глобул предлагат официално на нашия пазар и най-новия iPhone 3GS, но изглежда от компанията не си дават много зор в опитите си да продават доста популярното устройство този път. При това не, само че не се опитват да убедят потенциалните си бъдещи клиенти да купят iPhone 3GS от тях, а не през някакъв неофициален канал, но изглежда дори се стараят да откажат от покупката дори хората, които наистина са решили да си купят устройството от тях?! Ето това вече буди недоумение у всеки един нормален човек, тъй като за разлика от предходното обявяване на iPhone 3G и многото използвани ресурси, този път от официалния лаунч на 3GS определено имаше какво още да се иска. А лошото е, че изглежда от Глобул дори не са провели дори съвсем базово обучение на своите клиенти и партньори, предлагащи iPhone 3GS… Всъщност това не е изненадващ факт, в България сме свикнали да се натъкваме постоянно на подобни ситуации, но лошото е, че надеждата ни, че най-накрая все пак нещата са тръгнали в положителна посока с официалната поява на iPhone на българския пазар не се оправдават. В крайна сметка не може да разчиташ само и единствено на някаква по-атрактивна от преди цена с цел да продаваш скъп и непонятен за много потребители продукт, най-вече за марка с “особен статус”, която никога не е била твърде популярна на нашия пазар. А когато в комбинацията добавим и опитващите се по всевъзможен начин да те откажат от покупката на устройство продавач-консултанти, то лесно можем да си отговорим на въпроса защо от Глобул не продават iPhone като топъл хляб.

Следва цитат от премеждията на Лидия Викулова, която успешно е била “отказана” от покупката на iPhone 3GS от Глобул от служители на самия мобилен оператор… алогично, нали:

“В търговията има едно правило – не изпускай момента на продажбата. Това е моментът, в който клиентът изпитва неописуемото желание да притежава дадената стока и му трябва още един “мъничък ритник”, за да направи решителната крачка.

Освен, че е трудно да се стигне до този момент, е трудно да се измисли и реално осъществи тази последна крачка – от гледна точка на търговеца.

Реших да споделя с вас именно това чувство на запалване на фитила, кулминацията и последващото претръпване – нека така да го кажем.

Описаното съм срещала и като търговец, макар, че вече повече се съсредоточавам върху маркетинга и като клиент.

Тази седмица бях решила да си купувам телефон. Това решение го взимам от близо половин година, защото чакам да видя подходящия – Blackberry Storm, Nokia N97, iPhone. Та се спрях на последния.

Ииии… вече бях взела решението за покупка. Чаках с нетърпение да дойде краят на работния ден, за да отида до магазина. Но тъй като това е покупка, която засяга и семейния бюджет, трябваше да я съгласувам. Освен това имам познат, който евентуално би ми уредил по-евтин телефон, и позната, която е в Щатите (каза ми обаче, че от там няма да стане).

Та… отидох до първия магазин да си платя сметката – там ми обясниха, че мога да си купя телефон само с нова карта, но не и да си подновя договора и да взема нов телефон.

Мислейки си защо не ми предложиха да си прекратя договора и да си взема нова карта, тръгнах към втори магазин. Там ми казаха, че мога да направя това действие – да прекратя договора и да взема нова карта.

Вече решена да си купя телефон, отидох в трети магазин, където пък ме сюрпризираха, че мога да си взема телефона на старата ми карта с подновяване на договора, но за съжаление няма телефон.

Прибрах се, разговарях с приятеля ми за телефона и той ме посъветва да изчакам.

Но как по дяволите да чакам, като нямам търпение вече – аз си бях сама запалила фитила и исках да си купя телефон. Точно в този момент ми трябваше едно побутване, но следващите дни така и не отидох до магазина, за да не го получа (побутването) и да не “сгреша”. Чакам да видя дали ще ми уредят телефон на по-ниска цена.

И така до днес, когато станах и вече тази тръпка я няма – все ми едно. Не, че не искам да си купя телефон. По-скоро не бих направила всичко, за да го купя, докато преди два дни щях да дам всичко, за да имам мечтания iPhone 3GS.

Ето този момент не трябва да изпускаме в продажбите, защото клиентите или ще отидат другаде, или ще отложат покупката за по-късно.”

Още размисли по темата и при колегите от Technews…

Ключови думи:  

62 коментара за Как не се продава iPhone – българският опит

  1. Милен says:

    @george
    Благодаря за информацията. Не смятам да се разкарвам от София до Варна за един телефон, пък бил той и iPhone.
    Впрочем това, което си написал потвърждава казаното от болшинството горе – в магазина, в който си отишъл не са имали в наличност iPhone. Имал си късмета да уцелиш ден, в който са им доставили бройка. Сигурно това е била и единствената бройка (или най-много една от двете), които този магазин е продал за седмицата. Ситуацията като цяло е такава в магазините на Глобул и Германос, където се продава iPhone докарват по една-две бройки на седмица. Това ми го каза едно момче в един от магазините на Глобул. Повече просто не им отпускат от централата на фирмата, защото явно нямат. Затова и прибягват до номера от рода на капаро, списъци, “наши хора” и т.н. Съжалявам, но в случая Глобул само губят от и без това не особено високата си репутация. Социализмът отдавна свърши за да ни минават с подобни номера.

  2. nick says:

    Най-лошият избор е да си купите ай фон или какъвто и да е друг телефон именно от Глобул. Повярвайте ми, по-некоректни меко казано продавачи от тези гърци в България няма! Купих си от тях телефон, но ме задължиха в продължение на година да плъщам минимална такса все едно говоря по тяхната мрежа. Когато започнах да получавам фактури и след една година договор за пръв път ми казаха, че той се продължавал АВТОМАТИЧНО и не зависел от моето желание да спра да плащам тези такси. Имало специална процедура с ЕДНОМЕСЕЧНО писмено уведомление – че съм искал вече да не плащам, такси за мрежа която изобщо не ползвам. При това от магазина правят сериал с питания до централата на Гробул дали могат да ме помилват да спра да плащам. Там пък ти издават специален номер за спиране, който се задейства след 20 дни, но само ако отидеш в магазина и им го кажеш и отново дадеш потвърждение, че искаш да прекъснеш. Направих си тези досадни екскурзии и загубих няколко часа в преговори и обратни обжадания и потвърждения. Какво беше ИЗУМЛЕНИЕТО МИ, когато въпреки всимки спирания на номера, който не съм ползвал никога, отново си продължих да получавам фактурите на Глобул. Пак отидох и този път вдигнах скандал – от ГЛОБУЛ ми обясниха обаче, ме при предишни плащания по въпросните фактури за таксите на мрежа, която не съм ползвал никога, съм направил две закъснения от по ден два след срока за плащане и ТОВА ИМ ДАВА ОСНОВАНИЕ сперид техни вътрешни правилници да ми удължат договора с 2 Месеца – ако искам да се отърва от тях – да ПЛАТЯ Глоба за 2 месеца!! За Бога братя, никога с Глобул – платих им отгоре 16 лева глоба и се заклех никога с договор с фирма!!! Особено българска. Сега научих, че най-после комисията за потребителите щяла да съди Глобул именно заради вътрешните им правилници – оказа се, че само ги е глобила с някаква смешна сума и гърчетата продължаат със старите номера!!

  3. benny lava says:

    @nick

  4. benny lava says:

    @nick Ми като си подписваше договора, чете ли го? Не си, явно… Няма нито един оператор в България, който да не прилага автоматично подновяване на договора… А сега иди и подпиши договор за ГСМ с не-фирма, например с Гошо от петия етаж… И пак не го чети…

  5. todo1 says:

    Все още продължават да нямат наличности в Глобул. Въпреки, че съм доволен от техните услуги, в този случай се изложиха. А не дай си боже да попиташ дали можеш да си купиш iPhone-a с предплатена карта, веднага започват да увъртат. А пък като стане въпрос, че искаш бял и с 32GB отговорите са още по-уклончиви. А бе България продължава да е страна на абсурдите – да искаш да си купиш стока за 1000 лева от официален представител и те да не могат да ти я продадат?!?

  6. ASTRID says:

    КУПИХ СИ IPHONE 32 GB от магазина на “Ал Стамболийски”. Когато влязох се оказа,че имат само 8 GB. Изчаках 15 минути да отидат до съседен магазин да вземат от този модел- предполагам от Мол София. Служителят от магазина 30 минути писа документ за продажбата, като сгреши и името ми на фактурата /това го разбрах в последствие/. Още 15 минути чаках да дойде друг служител оторизиран да включи този модел в мрежата и пр и пр. Пълна липса на организация в магазина , а както виждам и други. Сега съм подала молба за смяна на името. При сгрешено име според мен няма сключен договор с това лице и незнам защо ми изпращат фактури за плащане – пълно безобразие, още повече че това е и фирмен телефон. Единственото ми удоволствие от покупката се оказа самият I PHONE от който съм много доволна.

  7. deMaking says:

    Просто отлично.

  8. uniprix says:

    Эмм.. а можно у вас брать посты с RSS канала? Ссылку на источник поставлю.

  9. dograde says:

    Ваш сайт в опере не очень то корректо показывается

  10. This is not the first of your articles I’ve browse, and you simply never end to impress me. Thanks a lot, and i also look ahead to reading in future.

  11. HUkNMzHq says:

    342723 600459I as well conceive so , perfectly indited post! . 219013

  12. KzEqHaZgzrtS says:

    866255 69983Woh I enjoy your articles , saved to favorites ! . 700404

Твоето мнение по темата


Кирилица: WebKBD