Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

За всякакви теми, спорове и коментари, които не са свързани с iPhone. Това е мястото да си говорите глупости (не в буквалния смисъл), независимо на каква тема или по какъв повод...
AOK
Мнения: 1
Регистриран на: 21 Ное 2016, 23:51

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от AOK »

Иван Шопов написа:Излишно е да спорим.
Можех да го занеса и в Мтел, но щях да загубя 2 дни от куриерски услуги.
Те щяха да го дадат на "Булграм", защото имат договор и историята щеше да е същата, но щях за всичко да минавам през Мтел.
Прав си, че Мтел са буквално отговорните, но визирам последиците и действията. Щях да мина по същия път, но с повече трудности и бюрократщина.
Нямаш вземане даване от тия Булграм. Те са "подизпълнители" на Ментел. Не са accountable пред тебе. НЕзависимо какво си искал ти.

С объркани представи си. Ттова е все едно да си купиш кисело мляко с плъх вътре от бакалията и да се юрнеш за по-бързо директно с фермера производител прескачайки доставчик и опаковчик. Аргумента ти, "че за по-бързо" не оправдава те да ти дават писмени отговори на тебе. Юридически си много ама много далече от истината.

Затова са договорните взаимоотношения.

Не казвам, че ми харесват, защото докато Ментел ми платят телефон закупен от тях и писмено твърдейки в лекомислен прърви отговор към мен, че ще погазят закона два месеца. Не. Не ме кефи и мен, но това е. В правова държава сме. Сроковете са си срокове. Както за сервиз, така и за отговор на жалба е един месец.

Евала за номера с каската и записа. Страхотен номер.

Аватар
Иван Шопов
Мнения: 131
Регистриран на: 08 Авг 2010, 19:26
Обратна връзка:

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от Иван Шопов »

Отдавна не съм влизал тук и затова чак сега ще ти отговоря.
Преди да ми говориш колко са ми объркани представите ще ти напомня, че мога да предявя претенции пред търговеца или оторизираните сервизи. В ситуацията, която съм споделил "Булграм" бяха посочени като оторизиран сервиз от самите "Мтел". Така че представите ми изобщо не са объркани и юридически съм спазил задълженията си спрямо правата ми. Ако не беше така, надали резултатът щеше да е в моя полза не мислиш ли?

И по същество...

Наистина, колко отдавна не съм писал тук...
​​​​​​​
Е, преди 4 (четири) години Ви разказах за близките ми срещи от третия вид с "Мтел", "Булграм", КЗП (Комисия за защита на потребителите) и прочее, а преди 2 - аналогичната пътечка, която завърши щастливо. Всъщност май винаги досега е имало щастлив край (18+), когато човек си изпълнява задълженията и претендира за правата си. Радвам се, че темата Ви е била полезна и още е тук. В интерес на истината, все още ми звънят хора, които са попаднали на старата ми история било тук, било из други форуми или личният ми сайт.
Е, след описаните перипетии с iPhone 5 и 6 като че ли е време да Ви споделя и за iPhone 7.
Естествено, отново с "Мтел" сега познати като "А1". На учудените защо все още съм им клиент ще кажа, че по никакъв начин не смятам да ги лиша от очарователното ми присъствие и любезна комуникация. Както се казва - май съм пристрастен.

    Та... Преди около 2 седмици, вярната седмица отказа да се зарежда по какъвто и да било начин, при връзка с компютър не можеше да бъде разпозната, а батерията славно, но не бавно клонеше към залез. Не помогна оригиналният кабел и зарядно, връзката с компа, нищо! За момент се закрепи да се зарежда (от 1% до 5% за около 15 минути), но след това преброи от 5 до 1 (мразя всичко, което брои на обратно) и... безславно умря.
    На 17.07.2018г.посетих офис "Сердика Център" в София и предявих рекламация на устройството. Понеже съм свестен , най-любезно добавих принтвани и рекламационни претенции (можете да ги видите ТУК). Припомних им горчивият ни опит (сори, ама не беше истинска любов), припомних им задълженията като търговци и за да не съм прекалено агресивен, им напомних и за наказателното постановление от 2014г. С добро дето се вика.
    На 22.07.2018г. реших да проверя сервизната си поръчка през друг iPhone 7 (никнат като гъби да му се не види и да са ми живи и здрави приятелите). Можете да видите скрийншот от проверката ТУК. Останах изненадан, че устройството ми не е в гаранция (или поне така пише), но нали съм кротка душа, реших да си трая.
    На 24.07.2018г. за сефте проверих и през настолен компютър. Резултата от проверката го има ТУК. О, чудо! Толкова нетипично за работата с тези фирми, но все пак факт - оказа се, че вече пише, че устройството е ремонтирано, но пък за сметка на това си има нов IMEI. Извън многото хи-хи се зачудих дали аджеба тези хора помнят, че вече пред КЗП доказах, че IMEI не се сменя, а говорим за различни апарати. Зачудих се като не помнят дали пък не обичат и да четат. Все пак им го бях написал при предявяване на рекламацията. Но нейсе, реших да видя какво се случва и после да предложа лексикон за попълване на тези толкова важни въпроси.
    Разговорът ми със "звездата" и последиците ги има в жалбите към КЗП и "А1". Няма да Ви занимавам с тях, а тези, които обичат да четат могат да ги прочетат обстойно.
    На 25.07.2018г. получих дългоочакваният смс, че сервизната поръчка е изпълнена и мога да посетя магазина на "А1" за приключване на рекламацията. Посетих го в същия ден, връчиха ми с нежелание iPhone7 (неразличим от нов и изваден от познатото жълто пликче), успях и да убедя служителя на "А1", че не съм длъжен да тествам и да се разписвам където и под каквото му е угодно. Почти ми обеща да прочете ЗЗП (Закон за защита на потребителите), когато има свободно време. Почти.
    Същата вечер активирах новият iPhone и естествено първата работа беше да мина през сайта на Apple за проверка на техническата поддръжка. Както вероятно си спомняте в началото на историята, изтеклата едногодишна техническа поддръжка на апарата е доказателство за КЗП, че не е нов. Какво показа проверката? Ето скрийншот ТУК. Нищо изненадващо, нали?
    Всъщност изненадващото и особено приятно е в най-долния абзац. Я да го пейстна и тук, че ми радва окото:

Техническа поддръжка по телефона: изтекла

Отговаряте на условията за закупуване на техническа поддръжка по телефона от консултант на Apple.

 Покритие на ремонт и сервиз: Консултирайте се на мястото на закупуване на продукта относно предявяване на искове по силата на закона за защита на потребителите

Този продукт не отговаря на условията за покритие по силата на закон за защита на потребителите. Ограничената гаранция на Apple и предимствата от продукт на AppleCare се предоставят отделно от правата по силата на закона за защита на потребителите.

    Басси якото! Вече даже не се налага човек да тича и да доказва каквото и да било. То си го пише! Официално!
    Всъщност като се сетих какво следва ми стана почти тъжно. За "А1". Ама само почти.

    Днес, 27.07.2018г. посетих КЗП и внесох жалба искайки:

1. Съдействие за да изпълни "А1" ангажиментите си като търговец.
2. Предприемане на административно наказателни действия спрямо "А1" за поредното им нарушение на ЗЗП и поддържане на нелоялна търговска практика.
3. Забрана на същата търговска практика на територията на Република България.

    За любопитните (а и тези, които имат или ще имат аналогичен проблем), жалбата е видима ТУК. Хората ми оказаха съдействие и обещаха да проверят дали тази нелоялна търговска практика вече не е забранена (окончателно потвърдена от ВАС), защото тогава процедурата по наказанията е малко по-друга. И много по-скъпа. Много. Как пълни слуха. Страхотно!

    Естествено внесох и жалба в офиса на "А1". Ето я ТУК. По ирония на съдбата посетих офиса до КЗП и жалбата ми бе приета от стара служителка на "Мтел", която преди време ми беше закачила дубликат на SIM картата без да ми каже. Че и искаха да я платя. Това е друга история, но някак си се почуствах част от семейството на "Мтел". Стари познайници, обстановката е същата, навиците - също.

    Та така, дорогие друзья. Ще изчакам да видя каква манна небесна ще огрее отдел "Жалби" в "А1" и какъв интересен отговор ще прочета. За мен лично действията им са без значение. Моралното удовлетворение от наложена сериозна санкция радва в пъти повече, отколкото "замяна с нов апарат, пред Вас ще го разпечатаме!".
    Защо пиша всичко това? Защото се оказва, че керванът си върви, но твърде малко кучета лаем. По-често търсете правата си и не отстъпвайте пред бюрократичните им разигравания. Защото докато им е по-евтино да си плащат глобите, всички ще имаме такива проблеми.
    Благодаря Ви за вниманието!
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken

Аватар
Иван Шопов
Мнения: 131
Регистриран на: 08 Авг 2010, 19:26
Обратна връзка:

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от Иван Шопов »

Току що взе, че излезе и дългоочакваният отговор (26дни).
Ето го ТУК.
За тези, които ги мързи да четат ще цитирам следният абзац:
Заплатената от Вас сума за апаpат Apple iPhone 7 /IMEI: 353072092707100/ ще бъде възстановена. Това ще се осъществи в pамките на петнадесет pаботни дни след пpедоставянето на дискутиpания апаpат, в удобен за Вас магазин на компанията, заедно с настоящото писмо.

Коментарите оставям на Вас. ;)
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken

Аватар
donpeev
Мнения: 337
Регистриран на: 15 Окт 2011, 19:21
Местоположение: Густо Майна Филибето

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от donpeev »

Браво !!! Полезно! Другите да дерзаят!
iPhone 6+

pedikova
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Апр 2019, 13:12

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от pedikova »

Започва и моята борба за справедливост с А1 :|
Дефектен Iphone7, заменен с рециклиран (разбрах го, когато му изтече гаранцията към А1 и се развали отново). Към момента, жалба към КЗП Бургас, завършила с бегла проверка и ужасно смешен отговор - устройството ми било "ремонтирано със сменен IMEI" и всичко е ТИП ТОП C:-)
Отговор от А1 България - устройството било сменено с ново на 31.05.2018 г. C:-)
Да, ама април 2019 се развали и няма гаранция към Apple, значи не е баш ново, нали .....
Подготвила съм нова жалба към КЗП - този път да си видят инспекторите, защото комисията ми дава коренно различен отговор от оператора и не знам кой къде си прави проверките...
Признавам си, че се вдъхнових от Иван Шопов и реших, че този път ще се боря, нищо че ми се вижда загубена кауза. И до Apple Ireland писах, имам отворен Case. Чакам да ми кажат какъв точно телефон съм получила и кой го е ремонтирал, защото нали уж бил ремонтиран, от КЗП имали официален отговор от сервиза....
Мътна и кървава са тези нашите оператори, ами трябва да има повече хора като Иван Шопов, че да се стреснат малко от малко.

Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1473
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от Alxx »

устройството ми било "ремонтирано със сменен IMEI"
Сам по себе си този отговор е хумореска.
Първи въпрос: защо се сменя IMEI на ремонтиран апарат?
Втори: Епъл(и всички останали) ползват OTP(one time programming) чипове за идентификацията на апарата, т.е. няма как да се смени IMEI на конкретна платка. Простият(и единствен) извод е сменен апарат.
"Мисля-значи съществувам"

pedikova
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Апр 2019, 13:12

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от pedikova »

Отговорът на КЗП наистина е хумореска. Според мен инспекторът не си е направил труда дори да попита какво е IMEI. Надявам се Иван Шопов да се включи и да ми даде контактите на адвоката, с който спечели делото си. Този път ще се боря до последно, няма да им се дам лесно.

Аватар
thebest
Мнения: 50
Регистриран на: 03 Фев 2011, 13:45
Местоположение: София

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от thebest »

Когато сменят телефона,апарата е три месеца гаранция към Епъл,а ако си е имало и към А1,до изтичането на тяхната.Няма как при подмяна да дават 1 година към Епъл.Вижте си документа за подмяна,там го пише.
През 2012 се очаква да свърши света.. Ако искаш да оцелееш - ела в България, тук сме с 30 год. назад...!!!

pedikova
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Апр 2019, 13:12

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от pedikova »

thebest, Съгласно ЗЗП, А1 са длъжни да сменят дефектно устройство с чисто ново, а не с рециклирано, а всяко чисто ново Apple устройство има 1 година международна гаранция към Apple, която няма нищо общо с гаранцията към А1.
Това, че А1 (подозирам, че и другите мобилни оператори) подменя дефектния ми телефон с рециклиран, е в разрез със ЗЗП най-малкото, защото не съм уведомена за тази "дреболия" и не съм се съгласила с нея.
90 дена международна гаранция имат само refurbished/рециклирани устройства на Apple, които Apple стандартно използва за подмяна на дефектни, но тази практика противоречи както на българското, така и на европейското законодателство, така че ако Мтел/А1 е решила да поеме този търговски риск и да дава 2 години гаранция на Apple устройства, това си е само и единствено тяхна работа. Ако бях си купила телефона от магазин на Apple щях да знам с какво ми го сменят, но го купувам от мобилен оператор, който би трябвало да се ръководи само и единствено от българското законодателство и съгласно него, да ми смени дефектното устройство с чисто ново или да ми върне парите.
Прочетете постовете на Иван Шопов и ще разберете, че с право си търся правата.

П.П. Между другото, в гаранционната ми карта не пише нищо подобно - нито за 90 дена международна гаранция, нито какъв телефон получавам. Пише единствено "сменен апарат IMEI .......".

Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1473
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от Alxx »

Виждам, че сте доста наясно и е излишно каквито и да е "акъли" да се сипят по темата. Намерете си адвокат и бой до дупка. Успех ви желая.
"Мисля-значи съществувам"

pedikova
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Апр 2019, 13:12

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от pedikova »

Благодаря!

fuji
Мнения: 158
Регистриран на: 12 Авг 2008, 22:40

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от fuji »

Не е от А1 това.И в Теленор не ти дават чисто нов IPhone.В чужбина съм бил свидетел в техен оператор същата работа.Дават ти телефона в бяла ,не брандирана кутия и това е.Реално изглежда чисто нов.Епълска политика.По-добре да ти дадът такъв телефон отколкото да се занимават с ремонти,особенно и ако е нещо по сериозно.
Iphone SE Ipad Mini

Аватар
angelovarna
Мнения: 345
Регистриран на: 08 Авг 2009, 22:07
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от angelovarna »

Отговорът на Alxx гласеше - като сте си го наумила, чупете си главата. Кой разбрал, разбрал :)
Може политиката на Apple да е в разрез с Европейско и прабългарско законодателство, но е това, което е. Варианта на А1, както и на всички оторизирани и неоторизирани представители на марката в страната, е да следват политиката на Apple. Първо - като има програма от производителя е нормално да се очаква тя да бъде следвана. Следващата опция за ремонти. Някои от нещата обаче не подлежат на ремонт. Няма нищо лошо в получаването на рециклирано устройство - по нищо не се отличава от новото.
Ако си вземете iPhone от Германия, Щатите и дефектира нещо по него, отново ще ви бъде сменено с рециклирано (вместо да бъде ремонтирано). От А1 са си свършили работата.
Тази практика на Apple е широко известна и е едно от нещата, които ме привлича като техен редовен клиент (не А1, а Apple).

Пролетта занесох на ремонт телефона на жена ми в оторизиран сервиз - Samsung Galaxy S8, гаранционен, ползван около половин година. При получаването служителката бързаше да свали защитните лепенки от телефона преди да ми го даде, бързаше и с издаването на документите, без да ме подкани да си огледам телефона. Стори ми се съмнителна тази работа и го огледах хубаво. Забелязах следа върху екрана, която я нямаше - сякаш някой е изтървал от ниско отвертка с острото върху екрана (не знам как по-добре да го обясня), следата бе може би 2мм. Веднага потърсих обяснение, но резултата и след разговор с управителя бе че е имало лепенки на екрана, били на бюрото на служителката лепнати вече, значи са били и на телефона. Тръгнах си, набеден в опит за измама. След може би 3-4 дни телефонът бе продаден и жена ми отново е с iPhone.
Един HTC, който държах за резервен в шкафа съм го ремонтирал преди години няколко пъти за едно и също нещо, накрая го изхвърлих.
Представете си колко би било готино ако телефона ви е дефектен, а от сервиза се опитват да замазват положението всеки път, закрепяйки го (телефона) в някакво работно състояние? Тогава по-удовлетворени ли ще сте вместо да получите рециклиран и щателно проверен от производителя телефон, на който следите от употреба (каквито вашия ще има след някой-друг месец употреба) липсват и изглежда безупречно?
Apple MacBook Pro 13" | iPhone XR | iPhone 7 | iPad | Apple TV

fuji
Мнения: 158
Регистриран на: 12 Авг 2008, 22:40

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от fuji »

Еййй не се пада по гръб.Как бе човек,как ще изсипиш 2000+ лева,недай се боже има проблем и да ти дадат рециклиран телефон и ти да кажеш няма проблем?Чак пак сравнения със Samsung.И аз да ти кажа случай на мой много добър познат.Samsung S8 му замина дисплея.След около две седмици му се обадиха и му дадоха чисто нов запечатан,същия като този който си беше купил.Това в Теленор.Политиката на Apple е много кофти и е добре да се казва истината и да не се правим на ударени и да търсим проблема другаде.
Iphone SE Ipad Mini

A1_fen
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Мар 2020, 22:17

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от A1_fen »

Здравейте на всички патиланци !
Темата е много хубава, макар и стара, тя е актуална и днес. Евала на Иван Шопов.
Двете фирми А1 и Булграм продължават и до ден днешен нелоялните търговски практики, лъгане-мазане и незачитане на законите в държавата. Ще опиша в два последващи дълги поста моите премеждия с тези "честни" фирми.
Тук само ще обобщя, че по всичко личи, че А1 имат закрила и протекция от хора във високите етажи на властта.
Мутренските времена отново се завърнаха.Взимат ни парите насила, и никой нищо не прави за да защити дребния човечец.

A1_fen
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Мар 2020, 22:17

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от A1_fen »

МОБИЛНИЯ ОПЕРАТОР А1 НЕ ИЗПЪЛНЯВА РЕШЕНИЯ НА КЗП

За Бога братя и сестри, не влизайте в центрофугата наречена А1!
Служителите на А1 извършват престъпления под натиска на австрийското ръководство за реализиране на повече печалби. Назначени са служители, които нямат чест и морал. Превърнали са се в крадци и измамници, безочливо лъжат-мажат и не желаят да изпълняват решенията на КЗП. Прикачам документ;
Изображение

Най-често прилаганата схема е да ви абонират за услуга която не сте заявявали че желаете. Аз и мои колеги изпатихме с автоматичното ни абониране без наше съгласие за услугите „Радио ххххх“ и „Musicall“. Има и други капани за хора които не желаят да ползват мобилен интернет, и нямат включен такъв в тарифния им план. На тях им начисляват по 45 стотинки за мегабайт, ако случайно включат от менюто на телефона им „мобилни данни“. Повечето възрастни хора не знаят за какво иде реч и като си купят нов телефон не знаят че веднага трябва да изключат тази опция на телефона. После получават сметки по 50 и повече лева. Имаше и един случай с човек отишъл да си плати сметката на bob в офис на А1. Служителят бил толкова нагъл, че го излъгал че bob се преименува на A1 и трябва да сключи нов договор. Човека отказал с възражението че няма писмено предизвестие за това и не желае да прекратява настоящия си договор. Служителя започнал да го заплашва че ще му спре телефона и ще загуби номера, ако не подпише нов договор.

При моя случай с „Musicall“ обяснявах на няколко служителки, че не съм активирал тази услуга, и че неправомерно са ми взети пари от предплатената карта. Може да не са много, но въпросът е принципен. Исках да ми ги върнат, но те категорично отказаха със становището че нямам основания да се оплаквам. Снимал съм отговора на безсрамницата Елизабета Пенчева.
Изображение
После пуснах жалба в КРС, КЗП, и тази година получих решение от което е видно, че КЗП е установила, че А1 има вина за неправомерно таксуване за услугата Musicall.
По-интересното е, че служител на А1 е лъгал и мазал, че поради техническа грешка в системата на А1 съм бил абониран за услугата Musicall. Само че при една бърза проверка в Гугъл излизат стотици оплаквания от хора абонирани насила за тази услуга. Тоест, не е грешка, а умишлено се пуска на всички и се разчита че хората няма да се усетят. Другата лъжа на служителя е, че след като са установили грешката съм бил компенсиран, като в предплатената ми карта са добавени 6 лева. Пълна лъжа и измама! Аз не знам защо КЗП не извършва проверки на твърденията на престъпниците работещи в некоректните фирми?! Не само че не ми върнаха парите, а и продължават да се гаврят с мен. На въпрос кога ще ми върнат парите ми се отговаря, че ще бъда компенсиран по друг начин, без да ме попитат дали аз съм съгласен на това. Тоест, пак така насилствено налагане на някаква услуга която не ми трябва и не я искам. Аз я отказах, защото имам достойнство.
След изтичане на активността на предплатената SIM карта ще я изхвърля и ще си купя на друга фирма. Това са престъпниците в А1 които ми писаха и се гавриха с мен – Албена Петрова, Петя Здравкова, Сандра Тенекева, Стела Симеонова, Елизабета Пенчева, Александра Анева

A1_fen
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Мар 2020, 22:17

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от A1_fen »

Некоректен сервиз за телефони Булграм ЕООД

Сервизът Булграм ЕООД дава неверни заключения при рекламация на гаранционни телефони закупени от Технополис. Предполагам че имат картелно споразумение с големите търговски вериги да издават неверни заключения с цел неудовлетворяване на основателни рекламации. Сервизни техници които са правили диагностиките - Найден Д. и Георг Х.
Изображение

Подробно ще опиша нещата, за да си направи всеки заключения;
Закупих телефон Nokia 2.2 от Технополис, но още през първата седмица ми направи много лошо впечатление това как се държи телефона. Невинаги, но в повечето случаи, по време на разговори, телефона самоинициативно си включваше най-различни функции - фенерчето, блутута или някоя друга функция от горното падащо меню. Също така забелязах, че софтуера няма настройка за пренасочване на повиквания към друг номер, когато телефона е изключен или недостъпен. Известно време търпях тези недостатъци, защото не знаех какво да направя за да ги отстраня. Стария ми смартфон LG няма тези проблеми. Говорих с мои приятели, които имаха други марки телефони, и те ми казаха че това не е нормално, и при тях такива проблеми не се забелязват. Посъветваха ме да ъпдейтна софтуера на телефона. Аз му пуснах всички налични актуализации до момента, но това не реши проблемите на телефона. Дори бих казал, че нещата се влошиха, и телефона започна да "мисли" повече време при подаване на заявка за нещо. По-трудно започна да се отключва екрана с плъзгане на пръст по дисплея. Налагаше се по няколко пъти да го правя за да се отключи. И така, реших да върна телефона в Технополис за рекламация. Предадох го, имам протоколи. След няколко дена ми го върнаха със становище от сервиза, че нищо му няма. Тук ще отбележа две много важни неща: Аз запомних на колко процента е заредена батерията при предаването му в Технополис. Получих телефона ресетнат на заводски настройки, и почти неизразходвана батерия. Беше паднала само с 5 процента - колкото да се ресетне телефона и малко саморазряд, но не и да се направят някакви обстойни тестове. А заключението на сервиза гласи "Успешно преминати функционални тестове". Някои ще кажат, че те са го зареждали - едва ли, не ми се вярва. Реших да тествам телефона така както те са го оставили, без актуализации. При първия разговор нямаше проблеми. Но при втория видях, че екрана постоянно светва и загасва. След разговора проверих какво е ставало, като спуснах падащото отгоре меню, и установих че телефона си е включил блутута. На другия ден бях с приятел на заведение, когато телефона ми звънна. Когато започнах да говоря, по някое време гласът на търсещият ме се усили неимоверно. Това го забеляза и чу приятеля с който бях. Той е свидетел на случващото се. Телефона сам си беше включил високоговорителя. Написах аз подробно симптоматиката на телефона и я разпечатих на лист хартия. Занесох пак телефона в Технополис за рекламация и го предадох с констатациите. В последващите дни случайно видях мой бивш колега, и му споделих за проблемите с телефона. Той ми каза, че жена му също има Nokia, и има същите проблеми. При нея се включвало фенерчето по време на разговор. Успокоих се аз, че проблема не е в мен, щом и други хора са го забелязали. Да, ама след 3-4 дни ми върнаха телефона, отново със заключение, че е напълно изправен. Демек аз си измислям неоснователни причини да им го връщам!?! Казах на служителката, че трети път ще го върна за рекламация, и ако пак не го оправят и този път, ще си искам парите. Но там присъстващия може би управител, заяви че и 10 пъти да го върна, няма да ми върнат парите, защото сервиза е казал, че оплакванията ми са неоснователни.

В двете сервизни заключения и дума не се обелва за това, че телефона има софтуерни недостатъци и това води до невъзможност за пълното му използване по предназначение. Визирам липсата на меню за пренасочване на повикванията когато съм на място в което няма мрежа. А това на мен ми е важно.

Моето заключение, което не налагам на никого, е следното: Сервизът Булграм ЕООД дава неверни заключения. Техниците знаят за проблемите на тази марка телефони, знаят и че проблемите не могат да бъдат отстранени по никакъв начин. Но сервизът има негласни договорки с Технополис да лъжат и да издават неверни заключения. Това ги прави некоректна фирма! Респективно, ако могат да ви излъжат за нещо и да ви вземат повече пари за ремонт, ще ви излъжат.

Решение на моя казус няма. От горчив опит с некоректна фирма за компютърен хардуер, знам, че няма смисъл да пускам жалба в КЗП. Инспекторите тенденциозно се доверяват на служителите на фирмата или сервиза, без дори да искат писмена експертиза, или принтиран резултат от теста, нищо. Доказателствата които вие представяте не се взимат под внимание. КЗП нямат собствени технически експерти. Накрая ви отговарят, че те не са съд и не могат да ви помогнат.
Всичко това е известно на некоректните фирми, и те се възползват максимално. Мафията работи по отработената схема.

Аз загубих 190 лева, защото този телефон е опасен за здравето ми, и в частност може да увреди слуха ми със силния звук от високоговорителя. Няма как да ползвам такъв телефон.
Но тези две фирми ще загубят много повече от антирекламата която ще им направя.
-----------------------------------------------------------
Сервизът има пълна вина когато издава неверни заключения. Подлежат и на административно-наказателна отговорност. Досега съм чел решения на съдилищата за този некоректен сервиз Булграм ЕООД. Сигурно не знаете, но се оказва че преди 5 години не са имали лиценз за ремонт на телефони Apple, но въпреки това са сключвали договори с мобилните оператори за гаранционен сервиз и са лъгали, че са оторизирани? Сега може и да имат вече лиценз, но преди са нямали.
Вижте само колко грозно са лъгали и мамили в протоколи за гаранционно обслужване:
http://shumen.court-sh.org/2015/00704515_60260815.htm
Апарата бил "механично повреден, с неоторизиран ремонт и неоригинални части" ???
Клиента да не е малоумен че да го дава за неоторизиран ремонт, при положение че телефона е гаранционен и ремонта е безплатен!?!
Пълни смешници са тия булграм...

A1_fen
Мнения: 4
Регистриран на: 19 Мар 2020, 22:17

Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел

Мнение от A1_fen »

Вчера излезе дългоочаквания ъпдейт за телефона с Android 10. С няколко теста до днес установих, че апарата работи коректно, и вече не се включват непоисканите функции. Това е още едно доказателство, че Булграм са лъгали с користни мотиви.
С това приключвам темaта за некоректния сервиз Булграм ЕООД.

Публикувай отговор