Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 10:14 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Добро утро на всички.
Някой от Вас сблъсквал ли се е с фирма "Булграм" при предявяване на рекламация за iPhone, закупен от Мтел?
Интересни са ми впечатленията ви, защото от няколко дни имам една дълга и интересна история, която ще разкажа по-нататък.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 11:19 
supporter
Аватар

Регистриран на:
28 Май 2008, 05:18
Мнения: 373
Местоположение: Haskovo BG/Seaside Heights,NJ
Аз лично само със сервиза на Мтел съм имал вземане даване преди време и естествено ми анулираха гаранцията за смешно нещо и трябваше да сменям телефона в Apple store в Германия.

Тия Булграм са външен сервиз до колкото знам и работят с тях от около 1 година - предполагам там са същите ла**а!

_________________
Проверки и консултации!


Последна промяна beckhem на 13 Юни 2014, 11:36, променена общо 1 път

 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 11:20 

Регистриран на:
28 Ное 2008, 23:05
Мнения: 708
Т.К, Мтел не са официален партньор на Епъл и телефоните им се доставят от външна фирма , е много вероятно те да поддържат телефоните гаранционно и/или да са носители , като цяло знам , че са и един от сервизите на мтел и за Самсунг

_________________
Ползни ръководства за iPhone


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 11:52 
supporter
Аватар

Регистриран на:
09 Дек 2008, 21:28
Мнения: 1424
Местоположение: dev/null
Ако си купил телефона от ментел, с булграм нямаш работа. Виж Закон за защита на потребителя.

_________________
"Мисля-значи съществувам"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 12:20 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
С Мтел нямах проблеми преди години, когато още разглеждаха рекламациите на "Кукуш" 1. В интерес на истината и сега постъпиха коректно. Alxx, Мтел не са в нарушение на този закон, защото имат договор с "Булграм" и гаранционното обслужване се извършва от тях. Ще ти дам пример за "Зора","Техномаркет","технополис" и т.н. Те също работят с външни гаранционни сервизи и това не е в разрез със закона.


Хайде да започна по същество.

Преди 3 дни предявих рекламационни претенции за iPhone 5,16GB, закупен от Мтел още на официалното представяне в МОЛ "Сердика" (вежливо ме поканиха и си го закупих).
Лично занесох телефона си във фирма "Булграм" за да спестя от времето за куриери между офис на Мтел и гаранционния сервиз. Предавайки телефона има дадох и 2 страници с конкретни описания на проблемите.
Ето ги накратко, а по-нататък ще прикрепя и pdf ако реша, че има смисъл:

1. 3G GPRS интернет
- телефона работи бавно, батерията се срива както е описано в раздел "Батерия";
- при 3G изписан на екрана често се налага да рефрешна 4-5 пъти една и съща страница за да я зареди. През останалото време казва, че няма връзка с интернет.

2. WiFi
- апаратът трябва да е в непосредствена близост до рутъра (3-4метра) за да поддържа стабилна връзка;
- преди седмица, докато бях на почивка в Турция, в лоби бара на хотела буквално трябваше да гушна рутъра за да имам интернет. В същото време iPhone 5 (на съпругата ми и закупен на същата дата) и 2 iPhone 4 (на децата ми) имаха чудесна връзка и на 10-15 метра от рутъра;
- често връзката с рутъра (различни рутъри) прекъсва и се налага ново свързване след неопределено време.

3. Телефония
- често се случва апарата да показва пълно покритие, но на хората, които ме търсят се казва "Няма връзка с този номер";
- в същото това време аз мога да избирам и да говоря с часове;
- отново в Турция другите три апарата намираха 6 мобилни оператора едновременно (3 гръцки и 3 турски). Моят при обикаляне на комплекса, плажа, басейна и т.н. в най-добрия случай намираше 2 едновременно. Пълно покритие не намери на нито един оператор.

4. Батерия
- сривове в батерията (6-7 пъти), от около 40% капацитет директно на 0 и изключване на телефона;
- за разговор от 9 минути с *88 от центъра на София, загубих 16% капацитет на батерията;
- при ползване на мобилен интернет (3G, в центъра на София и пълно покритие според апарата) за 7-8 минути губя около 15% от капацитета на батерията;
- при ползване на мобилен интернет за минута на същото място, телефона остава горещ в рамките на 4-5 минути (пари през дънките дори).

Любезно ме посрещнаха, издадоха протокол за приемане и зачаках резултат. На следващия ден след обаждане от моя страна (уговорката беше, че сутринта ще има резултат, но до обяд нямаше нищо) се появи и така чаканият статус. Той гласеше "VMI,SW Restore. Проблем с издръжливостта на батерията-пада бързо, изпратен към външен сервиз- B8AiOS diagnostic test, Battery Health test: Fail, Проблем с батерията".

Дотук чудесно с леки изключения. Нямам претенции, че батерията е пътник, но защо по ангелите нямаше и думичка за останалите проблеми? Обадих се в сервиза и любезно попитах дали са направени и другите тестове. Те ми обясниха, че заради батерията се получават и всички останали проблеми. А стига бе!

Я да помислим... Батерията теоретично се срива и хората не могат да се свържат с мен. Как тогава аз мога и говоря с часове? Зададох им въпроса "Ако у Вас гледате телевизия, виждате БНТ, но не и BTV и Ви кажат, че проблема е в контакта ще повярвате ли?". Е, естествено казаха, че не е възможно. Оказва се, че в моят случай не само е възможно, но и това е мнението на техника им.

Очевадно телефона ми е с нещо по-различен от всички други апарати. О,чудо! Лоша връзка, кофти WiFi, тегаво 3G и това заради батерията. Нищо, че с часове мога да си цъкам игрички, да пиша мейлове, да говоря и какво ли още не. Гениално!

Любезно се опитаха да ме качат на черешата искайки да им заплатя 180лв, да почакам 1 седмица и да получа нов гаранционен апарат. Проблема бил в батерията, тя не била гаранционна, обаче те батерии не сменяли и затова трябвало да плащам. Сигурно аз съм виновен, че една камара сервизи извършат тази услуга срещу 50лв, но не и те, та трябва да им платя за замяна. Естествено отказах, защото за мен лично проблема не е само в батерията. Ама нали е простичко - имаме процедура за батериите, пускаме клиента по пързалката, пък другите ядове няма да ги гледаме.

Поисках писмен отговор (с подпис и печат), в резултат на което получих на мейла скрийншот на същата дивотия, но в разширен вид. Оказа се, че след разговора ни техника е променил становището. Новото гласеше "Повишено вътрешно съпротивление.При натоварване напрежението на батерията пада и от там произлизат всички проблеми описани от клиента. За да работи коректно (за всеки един процес WIFI,провеждане на разговор, връзка с интернет) на апарата е необходим ток а батерията не може да предостави този ток, като пример (изтощен акумулатор на кола през зимата - акумулатора има напрежение но няма достатъчно ток за да зЪпали колата)". Правописа е запазен.

Оказа се, че техника дори не може да различи сила на тока и напрежение, камо ли да пише грамотно. Естествено твърденията му са пълна глупост от техническа гледна точка, особено при дадения пример. Написах им дълъг и обширен мейл, в който обясних, че дори и да има подобен срив (както при автомобила през зимата), батерията ми няма щампа "Дейвид Копърфийлд" и няма как да се самовъзстанови от въздуха за да продължа аз да набирам други хора и да ползвам телефона си още 7-8 часа.
Помолих за среща с техника и отново писмено становище. Изявих готовност да си платя час за консултация по техните ставки за да ми обясни този гений на физиката и електротехниката как е възможно това. Беше ми отказано. Поисках го отново в писмен вид с подпис и печат и естествено не получих нищо.

Стана дългичко, та ще оставя продължението за малко по-късно. Обещавам Ви, че интересното в историята тепърва започва. Ще Ви обясня как се тества WiFi модул и какви статистики се пазят и/или показват на клиента.

От написаното дотук (а за верността му отговарям напълно, мога да приложа скрийншотове на становищата, имейл кореспонденция и т.н.) има ли някой, който да смята, че подобно "техническо твърдение" може да е обосновано и защо?

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 12:29 

Регистриран на:
28 Ное 2008, 23:05
Мнения: 708
Като цяло , това със батерията е напълно възможно да е така, НО няма как да се провери, ако не се смени самата батерия.... и не се тества, като цяло тестване на една такава платка (по начина по който те изкарват проблема, няма ка да се направи без стенд за тест на платки ) , така че по скоро стрелят на посоки и четене по форуми и те :D
Аз лично бих сменил батерията , но не при тях разбира се и бих пробвал , ако ли не така или иначе няма как да се удостовери дали телефона е отварян или не от тях , така чееее

_________________
Ползни ръководства за iPhone


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 12:44 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Гаранционно ще бъде сменен телефона с нов без доплащане, но как стигнах дотам ще обясня по-нататък.

Смяташ, че е възможно следното:

- Апарата показва 80% капацитет на батерията примерно в 10 ч сутринта;
- От 10ч. до 16ч. никой не може да се свърже с мен (стоя си в офиса при сравнително еднакво покритие), защото батерията "се срива" и не може да се осъществи входящо повикване;
- За тези 6 часа аз не включвам телефона в зарядно, говоря около час-час и половина, проверявам мейлове, поддържам си онлайн магазина през телефона и т.н. Капацитета на батерията на екрана за тези 6 часа пада до 30% примерно;
- В 16ч. получавам Х смс-а за пропуснати повиквания и няколко нормални смс-а, които са ми били изпратени в различни часове от деня.

Накратко - батерията избирателно пропуска една камара енергоемки процеси, но не пропуска един адекватен на тях (входящо/изходящо повикване). С това ли си съгласен?

Опитаха се да ми пробутат и реплики за "приоритети на функциите". Ако искаш може да поспорим и на тази тема.

Физически не е възможно батерията да издържа часове наред различно и сериозно натоварване, но конкретна функция/и (входящо повикване, входящи смс-и) да не бъдат достъпни. Проблема не може да бъде само в нея и ако имаш логични и сериозни доводи, с радост ще ги прочета.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 13:06 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
И явно ще трябва да напиша част от продължението още сега.
Ескалирах случая в Мтел и вчера сутринта се обадих да поискам отново официален документ, който да внеса заедно с жалбата в Агенцията за защита на потребителите. Започнаха оправдания, Мтел трябвало първо да кажат и тяхното становище и прочее бла-бла. След като любезно им разясних, че законово ми дължат подобно становище/протокол кандисаха в 13.30ч. да го получа в офиса.

Естествено отидох навреме. За моя изненада бе повикан да разговаря с мен именно техника, за когото твърдяха, че е невъзможно да отдели време за това. Бях готов да си платя за което както споменах по-горе.
Зададох му същите въпроси, отговори нямаше, а само мън-мън. Не ми обясни какъв е този полтъргайст в моята батерия, който я възстановява от въздуха, когато си пожелае. Не ми отговори и защо при примера с автомобила един акумулатор след такъв срив губи напрежение от 12.3 до около 7-9V и не се самовъзстановява, а батерията го прави. Не ми обясни и защо телефона работи с часове, щом при подобен срив дори лампичките в колата с консумация под 0.02 ампера не светят. Донесе принтван теста на батерията, за който както споменах нямам претенции. Е, поисках и тестовете на GPRS,3G & WiFi. Оказа се, че такива няма.

Отговорите:

1. GPRS & 3G
- "Ами те не се тестват на компютър и няма как да ги принтваме.". Ок, поисках скрийншот. Не било възможно. Ок, дайте ми писмените показания от теста - издадени от уреда или записани от Вас. Отговора - "Той уреда не ги помни, а аз не съм ги записал". Хубаво - как тогава изобщо ще ми докажеш, че си правил тестове и на другите компоненти и защо резултатите не се пазят? Отговор - мън-мън... Шефа ми е забранил... Ок, викни шефа. Мън-мън... Нямаме такава практика, иначе не ни е забранено.. Я, две взаимоизключващи се твърдения в рамките на минута! Станаха и три, четири и т.н.

2. WiFi
- "Ами ние нямаме уред за тестване и такъв не съществува. Аз пуснах телефона и го вързах към нашето Wifi и значи всичко е наред и работи!". Това било тест на ел. компонент?Евала! Обещах му, че цяла България ще му се посмее на "техническите и специални тестове, които отнемат 6-7 часа".

Не даде нито един отговор (на нито един въпрос, както и този за батерията и избирателната и работа), отказа собственоръчно да напише това, което казва и да се подпише. Дори изнагля, че щял да върне телефона от Мтел за да направи втори тест и чак тогава. Не му се получи. Дойде време и за прекият му ръководител.

Дълги тиради, повтаряне на едно и също, а аз исках само едно - протокол с тяхното официално становище, подписан и подпечатан. Ще го преведа за моя сметка и изпратя до Apple, ще сезирам компетентните органи и ще се постарая всички да разберат какви служители обслужват законовите ни претенции.

В един момент се появи още една служителка и ни сюрпризира, че "има чудесна новина. От Мтел ще сменят телефона безплатно, защото съм техен дългогодишен и ценен клиент". Усмихнаха се, че и пляснаха с ръце. Благодарих любезно за информацията (заслугата за това не е тяхна) и помолих да се върнем на въпроса с протокола. Останаха изумени защо продължавам да го искам, щом ще получа такъв апарат.

Отговора е прост - мразя да ме мамят, да ме лъжат в очите и да ми губят времето. За тях може би е евтино, но аз си го ценя.

Още 20 минути в надприказвания, помолих за последно за протокол, в който да са описани точно зададените и връчени им точки с проблеми и под всеки от тях да напишат "Проблема е причинен от батерията!". Там, където няма статистика от тестовете да напишат "Нямаме статистика от тестовете и не можем да я предоставим на клиента". Това са техните думи в крайна сметка и не исках нищо различно от това. Е, отказаха - не можело да се пишат такива неща, защото щели да имат проблеми после. Така де, нали затова говорим? Компенсацията за моето загубено време и нерви е началният стадий на дълъг процес. Както ни учеха едно време "Всяко действие си има и противодействие!".

Тотален отказ. Ок, момчета и момичета. Вижте сега какво правя - взимам си каската за мотора, която стоеше там през цялото време и си спирам екстремната камера (те самите бяха разбрали, че внасям подобни продукти и го споменаха преди това).

"Аууу, ама Вие сте ни записвали?!". Разбира се, щом няма писмено, ще има аудио и видео. Опитаха се да ми обясняват кое е законно и кое не, на което любезно отговорих, че законите са еднакви за всички и ако желаят могат да ме съдят, осъдят и т.н. Обещах да им предоставя и копие от записа и ще удържа на думата си. 46 минути цирк, струва си!

Веднага мнението им се промени, изявиха готовност да съставят протокол, още веднъж повторих думите им, попитах дали са верни и след потвърждението им поисках да ги напишат. Обещаха да го направят и вчера вечерта ми изпратиха мейл. Сега четете внимателно!!!

1. Батерия:
- Направен е "iOS diagnostic test", който показва, че батерията е дефектирала.

2. 3G,GPRS,интернет:
- Телефонът е тестван в реален режим на работа в мобилната мрежа на Мтел, при което не показва описаните от клиента дефекти

3. WiFi:
- Телефонът е тестван в реален режим на работа в WiFi мрежата на Булграм, при което не показва описаните от клиента дефекти

"Поради това, че телефонът е тестван в реален режим на работа не можем да предоставим документи от диагностика!"

Направо изумях от тази наглост! Трима човека ми обясняваха 46 минути някакви неща, а няколко часа написаха нещо различно!!! Лъгаха, че Мтел са правили тестове (за 1 час куриер взе телефона, занесе го на Мтел, те го тестваха и дадоха становище), лъгаха, че е тестван с уреди, а написаха друго. Няма такава наглост и безочие! И това при положение, че знаят, че имам всички техни становища до момента писмено, на скрийншоти, имам аудио и видеозапис!!! Нещо повече - много е просто да се установи дали апарат с IMEI xxxx се е свързвал с мрежата на Мтел, кога, от кой номер, от коя карта, как е използва и т.н.!

10 минути преди да си тръгна се появи и млада дама, която имаше проблем с телефон "поправян от тях". Поканиха я да каже за какво е дошла, но тя заяви, че ще изслуша първо разговора, защото е имала подобни проблеми, но не е знаела какво да прави.

В крайна сметка Мтел знаят за случая (претенции към тях нямам, постъпиха и реагираха бързо и коректно), в понеделник имам среща с управителката на "Булграм", на която ще предоставя и видеозаписа.

След срещата ще преценя какво точно да напиша в жалбата си до Мтел и Агенцията за защита на потребителите, както и доколко ще разпространя клипа (социални мрежи, моята видеогалерия, медии и т.н.).

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 14:51 
supporter
Аватар

Регистриран на:
09 Дек 2008, 21:28
Мнения: 1424
Местоположение: dev/null
Ето затова ти споменах, че законово ти нямаш работа с булграм. Всичко това се случва с благословията на ментел и ако стане гаф - ще си измият ръцете със сервиза, макар, че гаранцията е тяхно(на ментел) законово задължение.
Условието, че батерията не се покрива от гаранцията е незаконно. Уредът е с едногодишна пълна гаранция(от производителя) и покрива всички компоненти. ДА не споменавам, че ЕПЪЛ имат програми за следгаранционна подмяна, ако са установили дефектна партида.

ШАпка ти свалям, че не си се навел и се надявам да получа/видя копие от записа. ЯВявал съм се на дело за гаранционна измама срещу тях и умирам от кеф когато някой им натрие носа.

_________________
"Мисля-значи съществувам"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 16:02 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Имам работа с "Булграм" за съжаление. Те са страна по договора с Мтел, но си прав, че Мтел имат думата. От тях получих съдействие впрочем.
Относно гаранцията - и за това си прав, но телефона е на година и 7-8 месеца (както казах един от първитя в България е) и отдавна е минало времето за гараниця на батерията.
Проблема идва от там, че Apple дават едногодишна пълна гаранция, а ЕС изисква двугодишна такава. Всичко, което се случи през втората година е за сметка на вносителя, в случая Мтел. Затова и Булграм опитват да те качат на черешата - 180лв за батерия, стария ти телефон отива за рециклаж и загубите на Мтел са по-ниски.

Записа както казах ще го пусна след срещата с управителката на фирмата. Ако тя предприеме конкретни мерки спрямо служителите и фирмената политика - няма да го публикувам. И аз имам служители и ако бъда наказан, само защото не са ме информирали за някоя глупост няма да бъда очарован. Мисля ,че така е честно и порядъчно.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 17:27 
supporter
Аватар

Регистриран на:
09 Дек 2008, 21:28
Мнения: 1424
Местоположение: dev/null
Иван Шопов написа:
Имам работа с "Булграм" за съжаление.

По закон - нямаш. Гаранционни претенции по търговска гаранция се предявяват само към продалият стоката. Скапана ми е клавиатурата и довечера мога да ти доразтегна локума относно ЗЗП и моите митарства в съда.

_________________
"Мисля-значи съществувам"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 18:11 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Излишно е да спорим.
Можех да го занеса и в Мтел, но щях да загубя 2 дни от куриерски услуги.
Те щяха да го дадат на "Булграм", защото имат договор и историята щеше да е същата, но щях за всичко да минавам през Мтел.
Прав си, че Мтел са буквално отговорните, но визирам последиците и действията. Щях да мина по същия път, но с повече трудности и бюрократщина.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 20:07 
Аватар

Регистриран на:
03 Дек 2012, 23:15
Мнения: 763
Местоположение: Варна, България
Alxx написа:
Условието, че батерията не се покрива от гаранцията е незаконно.


На гаранционната ми карта от Глобул пише, че консумативи (батерии, зарядни и кабели) не се покриват от гаранцията?

_________________
"Остаряването е въпрос на време, порастването е въпрос на избор."
iPhone 7 Plus iOS 11.3
iPad 9.7 (5th) iOS 11.2.6
iPhone 4[S] iOS 6.1.3

iPhone 8 Plus RED is coming...


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 23:02 
supporter
Аватар

Регистриран на:
09 Дек 2008, 21:28
Мнения: 1424
Местоположение: dev/null
След като не е "user replacable", още ли я смяташ за консуматив? Епъл гарантира 80% капацитет през втората година, така, че твърденията на операторите са меко казано подигравателни. Отделно ментел искали на г-н Шопов 180лв, а просто са щели да отидат в криейтив и да си го подменят на аванта(щото телефоните им са внос отвън, не са "ментелски" и подлежат на обслужване в криейтив). Търговската гаранция, която ти дават операторите е "пълна гаранция", не "ограничена". Четете ги малко тия закони де, толкова ли е трудно?!

Ванка(ако разрешаваш да скъся дистанцията), прав си за пестенето на време, но ако булграм ти бяха **рали телефона, ментел щяха да си измият ръцете с тях, докато иначе горят при издънка. Това с външен сервиз е установена схема за избягване на отговорност. Моята зъболекарка така предаде 4ес за проблем с микрофона в бившия сервиз на ул. Кукуш. Отказаха да й дадат протокол, че телефонът е с бели маркери, с аргумента "отбелязва се ако има проблем". Ден по - късно и се обади полупиян шефът на сервиза и заяви, че телефонът е мокрен и няма гаранция. Искахме да вземем телефона и да го правя аз, отказаха. Тя се била съгласила по телефона за смяна срещу заплащане(!!!) и телефонът "отпътувал към Епъл"(!!!). Нямало как да ни го върнат. Последва трагикомедия в софийски градски съд и 1:0 за нас. Детайлите ще спестя, че е много писане, но ментел излязоха сухи от водата с аргумента, че това си е вътрешна далавера на сервиза. Булграм се появи след това, защото срещу предишния сервиз има 1800(!!!) спечелени дела за гаранционни измами. Между другото, булграм е хърватска фирма. Близък приятел, работещ в ментел се изказа за тях: "мани, мани…". Телефонът му е в гаранция, а човекът дойде при мен да му сменя пауър бутона. Направете си извода.

_________________
"Мисля-значи съществувам"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2014, 23:15 
Аватар

Регистриран на:
03 Дек 2012, 23:15
Мнения: 763
Местоположение: Варна, България
Alxx написа:
След като не е "user replacable", още ли я смяташ за консуматив? Епъл гарантира 80% капацитет през втората година, така, че твърденията на операторите са меко казано подигравателни. Отделно ментел искали на г-н Шопов 180лв, а просто са щели да отидат в криейтив и да си го подменят на аванта(щото телефоните им са внос отвън, не са "ментелски" и подлежат на обслужване в криейтив). Търговската гаранция, която ти дават операторите е "пълна гаранция", не "ограничена". Четете ги малко тия закони де, толкова ли е трудно?!


Стана ми ясно, благодаря. :)

_________________
"Остаряването е въпрос на време, порастването е въпрос на избор."
iPhone 7 Plus iOS 11.3
iPad 9.7 (5th) iOS 11.2.6
iPhone 4[S] iOS 6.1.3

iPhone 8 Plus RED is coming...


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2014, 00:38 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Alxx написа:
Отделно ментел искали на г-н Шопов 180лв, а просто са щели да отидат в криейтив и да си го подменят на аванта(щото телефоните им са внос отвън, не са "ментелски" и подлежат на обслужване в криейтив).


Булграм поискаха тази сума, Мтел реагираха адекватно (след обяснение от мен на звездата за случая и няколко разговора).

Alxx написа:
Четете ги малко тия закони де, толкова ли е трудно?!


Именно. Повечето хора в тази държава страдат, защото се доверяват на първият измамник, който им подхвърли лъжа в очите с убедителен вид. Понякога е твърде просто решението, трябва само да се поровим малко.

Alxx написа:
Ванка(ако разрешаваш да скъся дистанцията), прав си за пестенето на време, но ако булграм ти бяха **рали телефона, ментел щяха да си измият ръцете с тях, докато иначе горят при издънка. Това с външен сервиз е установена схема за избягване на отговорност.


Нямам против дистанцията разбира се. Не съм съгласен, че някой може да си измие ръцете с тях. Аз имам договорни отношения с Мтел и ако техен партньор оцвъка картинката, то това не снема отговорността от Мтел. Крайното решение, а и отговорност са техни и подобна схема е лесно разбиваема, поне доколкото съм запознат със законите. Мисля си, че и затова Мтел реагираха толкова бързо, честно и адекватно (имали сме спорове през годините, а и наистина съм един от първите им клиенти). В този случай имат моето уважение и адмирации. Днес им се обадих отново за да им разкажа развитието на случая и заявих, че ако пожелаят ще им предоставя всички доказателства за цялата история с уверението, че към тях нямам претенции, правя го за да им помогна да запазят клиентите си и разберат истината за партньорите си. Ще видим доколко ще се заинтересуват.

Alxx написа:
Моята зъболекарка така предаде 4ес за проблем с микрофона в бившия сервиз на ул. Кукуш. Отказаха да й дадат протокол, че телефонът е с бели маркери, с аргумента "отбелязва се ако има проблем". Ден по - късно и се обади полупиян шефът на сервиза и заяви, че телефонът е мокрен и няма гаранция. Искахме да вземем телефона и да го правя аз, отказаха. Тя се била съгласила по телефона за смяна срещу заплащане(!!!) и телефонът "отпътувал към Епъл"(!!!). Нямало как да ни го върнат. Последва трагикомедия в софийски градски съд и 1:0 за нас. Детайлите ще спестя, че е много писане, но ментел излязоха сухи от водата с аргумента, че това си е вътрешна далавера на сервиза.


Затова и поисках в протокола за приемане да запишат всички видими дефекти. Телефон на 17-18 месеца има одрасквания само от бъмпера. Момчето стигна дотам, че описа "надран протектор на екрана" (в интерес на истината досега е единственият им съвестен служител, който съм срещал).
Мтел са си били прави. Ако аз сключа договор с теб, нямам и намерение да ти вися над главата 24 часа в денонощието, нали затова съм те наел? В зависимост от договора ни ще получа неустойки (ако са включени). Срамът остава публично за Мтел, те са фирмата, която трябва да реши случая (при мен се справиха блестящо!), а обслужващият сервиз ще си отнесе тоягата според договорката им с оператора. Нормални търговски отношения са това и е грешка потребителя да се опитва да навлиза в тях и да тича като гламав между всичките офиси и сервизи. Имам документи, всичко е направено законно, дайте ми същия резултат! Ако не е ок, ще бачкате докато решите случая и това е. В крайна сметка затова си плащаме и е редно да получим качествена услуга!
Аз самият съм вносител на електронни продукти и съм имал затруднения в решаването на рекламации. За сметка на това никога не съм допуснал мой клиент да бъде лъган, мамен или заблуждаван. Все си мисля, че достойнството и честта струват повече.

Alxx написа:
Близък приятел, работещ в ментел се изказа за тях: "мани, мани…"


Е, доколкото мога и си дозаслужат ще популяризирам историята. Току виж достатъчно хора кажат "мани, мани" и Мтел (а и другите оператори) или ще затегнат контрола или ще сменят сервизната фирма. Мен лично и двете ме устройват.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2014, 13:24 
supporter
Аватар

Регистриран на:
09 Дек 2008, 21:28
Мнения: 1424
Местоположение: dev/null
Последния път така стана. Жената зад щанда :), т.е. приелата 4ес-а г-жа Кошнаренкова, когато я призоваха да се яви в съда се оказа, че била излязла спешно в болничен заради проблеми с очите?! Странно съвпадение, нали? Изкараха нея крива, че не била видяла червените сензори обаче в съда удариха греда. Преди да оставим телефона, го снимах в офиса с дата и час на снимката. Абе, весело беше. В някаква степен е до късмет на какви служители попадаш...

_________________
"Мисля-значи съществувам"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014, 08:59 

Регистриран на:
16 Юни 2014, 08:45
Мнения: 2
Това определено е много интересно :)

_________________
блиндирани врати, монтаж врати, решетки


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 16 Юни 2014, 18:10 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Днес бях на среща с управителите на фирмата.
Обещаха да вземат отношение и разнищят случая подробно. Обясниха ми на дълго и на широко каква техника им липсва и какви тестове се правят.
Помолих за срок, в който ще имат крайни изводи и конкретни наказания за да реша сам за себе си дали това ме устройва чисто морално или следва да публикувам видеозаписа.

Оказа се, че техникът Валери К. (човекът поставил "диагнозата") случайно е излязъл в отпуск с неясна продължителност (седмица или две). Обещаха до сряда (тогава трябва да си получа новия телефон от офиса им) да ме уведомят кога се връщат и да определят окончателен срок за техния отговор. Увериха ме, че държат на качествено свършената работа и ми благодариха за разбирането ми да изчакат във времето.

Е, не знам кое и доколко е искрено, пък и това няма значение. Времето ще покаже дали честно са обещали и постъпили или не.

Ето и пълният текст (колкото и да е дълъг) на документа, който предоставих заедно с телефона си при предявяване на рекламацията:
Код:
Рекламационни претенции за  iPhone 5, IMEI .....
Собственост на Иван Тодоров Шопов, живущ в гр. София

Батерия.

1.   При ползване на 3G-GPRS интернет в центъра на София и пълен обхват, за около 7-8 минути губи около 15% от пълния капацитет (100%) на батерията.
2.   След използване на 3G-GPRS интернет на същото място за около минута, телефона е горещ в рамките на 4-5 минути (усеща се през джоба на панталона дори).
3.   При провеждане на разговор, например на 08.06.2014г. с *88 и продължителност от 9 минути, телефонът загуби 16 % от пълния капацитет (100%) на батерията си. Разговорът се проведе от гр. София, „Лозенец” с чудесно покритие на мрежата.
4.   При използване на WiFi интернет и браузване чрез Safari, за около 30 минути губи около 50% от пълния капацитет на батерията.
5.   Имаше около 6-7 срива на батерията, при които телефона показва между 30 и 48% наличен капацитет на батерията, а след секунда се изключи поради „слаба батерия”. Телефонът не можеше да бъде включен преди батерията да бъде заредена.

I.   3G GPS интернет.

1.   При използване на 3G-GPRS интернет, телефона работи бавно, посещаваните страници се отварят бавно, а батерията се срива, както е описано по-горе.
2.   Често явление е при изписано 3G покритие да се наложи да рефрешна 3-4 пъти една и съща страница за да бъде отворена. В останалите случаи показва, че няма интернет връзка, което противоречи на 3G показанията на екрана.

II.   WiFi.

1.   Телефонът трябва да бъде в непосредствена близост (2-3 метра) до рутер за да поддържа стабилен интернет.
2.   В периода от 31.05.2014г. до 06.06.2014г. бях със семейството си в Бодрум, Турция. В лоби бара на хотела имаше WiFi мрежа като:
•   2 апарата iPhone 4 (използвани от сина и дъщеря ми) имаха пълно покритие в целия лоби бар;
•   1 апарат iPhone 5 (използван от съпругата ми и закупен от Вас) имаше пълно покритие в целия лоби бар.
    Рекламационният апарат iPhone 5 много рядко и трудно намираше изобщо WiFi мрежата. Използването на интернет през другите апарати беше лесно и бързо, а през рекламационния – с непрестанни прекъсвания на връзката с рутера, като за да използвам интернет изобщо ми се налагаше да стоя на не повече от 2 метра от рутера. Рестартирането на апарата и изчистването на старите Network Settings не помогна. В продължение на 7 дни проблемът остана нерешен.

III.   Телефония.

1.   Често се случва телефона да показва пълно покритие на Вашата мрежа, а в същото време да е невъзможно да получа входящо повикване. Хората, които ме търсят получават съобщение, че съм извън обхват.
2.   Често не се получават смс-и при пълно покритие. Понякога се получават няколко накуп, като част от тях са изпратени преди часове, а последният – току що.
3.   В роуминг апаратът трудно намира всички налични оператори. За сравнение отново давам гореописаният случай от Бодрум, Турция, при който 3 апарата iPhone (2бр. iPhone 4 и 1бр. iPhone 5) имаха пълно покритие от 6 мобилни оператора (3 турски и 3 гръцки). Рекламационният апарат рядко имаше пълно покритие дори от един турски оператор, а така и не намери всичките 6 на нито едно място. В най-добрия случай стигаше до 2-3 видими мобилни оператора едновременно.
    Използвам апарата от около 18 месеца (Ваш коректен клиент съм повече от 15 години), като го закупих още при представянето Ви на iPhone 5 в България, на което бях поканен. Чрез него поддържам фирмената си мейл кореспонденция, администрирам фирмената фейсбук страница и следя състоянието на онлайн магазина си.
    На базата на гореописаното, моля рекламационният апарат да бъде поправен или заменен с нов в максимално кратки срокове, за което благодаря предварително.


10.06.2014г.                                                                             С уважение:........................   
Гр. София                                                                                                        /Иван Шопов/



Бях го подготвил още докато смятах да мина през офис на Мтел. Това е причината да се споменава "Вашата мрежа" и "Ваш клиент". Смятам, че на всеки му е ясно за какво съм претендирал и какви проблеми съм срещнал при ползването на апарата.

За да няма неразбирателства по-долу давам препратки към сканираните становища и констативния протокол (прекалено са големи за тук и ще разпъват ненужно форума).

Становище 1 (издадено онлайн в деня след приемането на апарата).

Становище 2 (издадено онлайн в деня след приемането на апарата и след проведеният разговор, в който поисках обяснение защо не са тествани всички модули).

Констативен протокол (издаден след всичките разправии и около два часа след като ги уведомих, че имам видеозапис).


Както сами може да забележите, сервизиралият апарата Валери К. два пъти дава едно и също становище. В близо едночасов разговор в офиса на фирмата, той и още двама служители ме уверяваха, че проблемът е в батерията, а всички проблеми, които съм описал са следствие на това.

Два часа по-късно, официално ми предоставиха документ, в който пише, че "не показва описаните от клиента дефекти". Оказа се, че единият от управителите, с които разговарях днес лично го е подписал и попитах кое от всичкото е вярно - това, което твърдяха служителите и официално е изпратено до Мтел или констативния протокол, който той е подписал. Конкретен отговор естествено нямаше.

Оставям на Вас да прецените дали описаните от мен проблеми са плод на батерията, дали някой се е опитал да ме излъже,заблуди,измами или както искате да го наречете и т.н.

Утре предстои внасяне на жалбата в КЗП (комисия за защита на потребителите), като там ще представя обяснение и всички документи, с които разполагам.

А, да... Днес официално подарих Микро СД с преход на управителите на фирма "Булграм" с 46 минутния запис на разговора с техните служители. Както се казва - на гости с празни ръце не се ходи.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2014, 16:22 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Днес подадох жалбата и получих уверение от служителите на КЗП, че случая ще бъде разгледан.
По повдигнатите въпроси:
- Фирма "Булграм" ще бъде проверена обстойно от КЗП заради документна измама. Правото да изискате това е описано в сайта наКЗП;
- Въпреки, че имам правни взаимоотношения с "Мтел" ЕАД, при гореспоменатата документна измама фирма "Булграм" търпи санкции и не е вярно, че мога да предявя претенции само към търговеца.

Ако някой има нужда от помощ за подобна жалба, ще публикувам документите, които внесох днес с пълния им текст.

Между другото, попаднах на интересни брошури в КЗП. Ще ги потърся в електронен вид, а ако ги няма ще ги препиша и публикувам в сайта си, както и тук. Струва ми се, че повече хора трябва да знаят какво може и какво не.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 08:56 

Регистриран на:
18 Юни 2014, 08:35
Мнения: 2
Доста интересно е това което казвате!

_________________
метални врати, пощенски кутии за входове


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 15:54 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Днес подадох жалбата и получих уверение от служителите на КЗП, че случая ще бъде разгледан.
По повдигнатите въпроси:
- Фирма "Булграм" ще бъде проверена обстойно от КЗП заради документна измама. Правото да изискате това е описано в сайта наКЗП;
- Въпреки, че имам правни взаимоотношения с "Мтел" ЕАД, при гореспоменатата документна измама фирма "Булграм" търпи санкции и не е вярно, че мога да предявя претенции само към търговеца.

Ако някой има нужда от помощ за подобна жалба, ще публикувам документите, които внесох днес с пълния им текст.

Между другото, попаднах на интересни брошури в КЗП. Ще ги потърся в електронен вид, а ако ги няма ще ги препиша и публикувам в сайта си, както и тук. Струва ми се, че повече хора трябва да знаят какво може и какво не.

Такам...
Сутринта се обадих в "Булграм" (днес беше определената от тях и "Мтел" ЕАД дата за смяна на телефона) с въпрос в колко часа очакват да посетя офиса им. Не за друго, а за да си планирам времето. Нямаха информация кога точно апарата ще е при тях, увериха ме, че ще е днес и обещаха да звъннат.
В 11.30ч. се обадиха и казаха, че не е ясно дали днес ще се случи, но ще направят всичко възможно.
В 15.30 разговарях с *88. Направиха проверка е казаха, че нямат "swap" телефони в България, но се надяват до края на седмицата това да се случи.
Попитах защо тогава са се ангажирали за днес и каква точно е разликата между "swap" и телефон, продаван в мрежата им.
След нова проверка и изминали 5 минути ми казаха, че телефонът ще бъде заменен още днес, до края на деня. На въпроса откъде точно се появи този апарат, който го няма в България получих отговор, че "информацията не е била осъвременена". За разликата между "swap" и нормален телефон обещаха да ми обяснят от техническият отдел.

Още преди приключване на разговора на втора линия получих повикване от гореспоменатият отдел.
Помолих за подробни разяснения, защото в Закона за защита на потребителите изрично е записано, че или се възстановява сумата или се заменя стоката с нова.

За тези, които не знаят - рекламационните апарати се връщат на "Apple", където дефектиралите елементи, както и тези със следи от употреба се заменят с нови и апарата се връща в търговската мрежа. Дали това е "swap" - мога само да гадая и предполагам - нямам документ, твърдящ го със сигурност.

Предупредих, че при проверка по IMEI лесно се разбира кога е произведен телефона, към кой партньор е предаден и т.н., та с две думи - искам ново устройство, а не "частично рециклирано" и за да бъда убеден ще извърша проверка. Ако се окаже, че апаратът не е чисто нов ще поискам нова замяна. Всичко това естествено намирам за излишно губене на време, но ако се наложи - и през това ще мина.
Последва още една проверка и ме уведомиха, че "swap" апаратите пристигат в жълти и запечатани кутии, апаратите не са активирани и "Мтел" ЕАД нямат никаква друга информация. Следва да изчакам обаждане от "Булграм" (днес) и да си получа апарата.
Помолих за изричен протокол, че устройството е ново и очаквам да го получа.

Предупредих "Мтел", че съм внесъл жалба в КЗП и в знак на коректността и бързото обслужване, което получих миналата седмица съм склонен да им предоставя копия от жалбата, становищата и видеозаписа. Това разбира се, само ако го считат за необходимо и в тяхна полза за да се убедят в качеството на услугите, предлагани от техните партньори.

При приключване на деня ще добавя подробностите.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 16:14 
Аватар

Регистриран на:
03 Дек 2012, 23:15
Мнения: 763
Местоположение: Варна, България
Най - после един човек който си търси правата до дупка!!!

_________________
"Остаряването е въпрос на време, порастването е въпрос на избор."
iPhone 7 Plus iOS 11.3
iPad 9.7 (5th) iOS 11.2.6
iPhone 4[S] iOS 6.1.3

iPhone 8 Plus RED is coming...


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 19:20 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Получих апарата, в момента връщам бекъп.
Някой ако има идея за максимално точен валидатор с пълна история по IMEI или сериен номер може да го сподели.
Утре ще донапиша какво,защо,как и ще дам повече информация за правата на потребителите.

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2014, 19:42 

Регистриран на:
18 Юни 2014, 15:59
Мнения: 1
Здравейте на всички,
казвам се Мариан - Mecho Puh във Фейса.

Искам да ви напиша моята прясна история.
Преди две седмици ми спря говорителчето за входящи разговори и карах два дни на слушалки докато го занеса в Менте-л . Та стигнах до тея смотаняци дадох си го и след 8 дни ми звъна оператор (тоест днес) с думите:
Господине , вашия апарат не подлежи на гаранционно обслужване от наша страна проди факта , че има следи от удари и ЗАБЕЛЕЖЕТЕ и апарата ви няма сензор -датчик за влагата.
Аз в шок и слушам, жената продължава.
Господине има два варианта , да ви го сменим със нов за сумата от 510лв. или да ви го върнем в това състояние.
Аз веднага се хванах с въпроса къде е датчика, кой го е извадил, телефона съм си го купил от Мтел и никога не е отварян, тоест продали сте ми негоден апарат който не подлежи на гаранция.?????????? :)) (:~
Тая вика, незнам господине от нашия сервиз така са се пройнесли , по повод сензора , телефона е на Ейпъл не на Мтел, питайте тях

ШОК ШОК ШОК , незнам от какво да почна , незнам какво да правя.
Просто не го очаквах .


 Профил Изпрати  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на: