Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2016, 00:05 

Регистриран на:
21 Ное 2016, 23:51
Мнения: 1
Иван Шопов написа:
Излишно е да спорим.
Можех да го занеса и в Мтел, но щях да загубя 2 дни от куриерски услуги.
Те щяха да го дадат на "Булграм", защото имат договор и историята щеше да е същата, но щях за всичко да минавам през Мтел.
Прав си, че Мтел са буквално отговорните, но визирам последиците и действията. Щях да мина по същия път, но с повече трудности и бюрократщина.

Нямаш вземане даване от тия Булграм. Те са "подизпълнители" на Ментел. Не са accountable пред тебе. НЕзависимо какво си искал ти.

С объркани представи си. Ттова е все едно да си купиш кисело мляко с плъх вътре от бакалията и да се юрнеш за по-бързо директно с фермера производител прескачайки доставчик и опаковчик. Аргумента ти, "че за по-бързо" не оправдава те да ти дават писмени отговори на тебе. Юридически си много ама много далече от истината.

Затова са договорните взаимоотношения.

Не казвам, че ми харесват, защото докато Ментел ми платят телефон закупен от тях и писмено твърдейки в лекомислен прърви отговор към мен, че ще погазят закона два месеца. Не. Не ме кефи и мен, но това е. В правова държава сме. Сроковете са си срокове. Както за сервиз, така и за отговор на жалба е един месец.

Евала за номера с каската и записа. Страхотен номер.


 Профил Изпрати  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 27 Юли 2018, 17:35 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Отдавна не съм влизал тук и затова чак сега ще ти отговоря.
Преди да ми говориш колко са ми объркани представите ще ти напомня, че мога да предявя претенции пред търговеца или оторизираните сервизи. В ситуацията, която съм споделил "Булграм" бяха посочени като оторизиран сервиз от самите "Мтел". Така че представите ми изобщо не са объркани и юридически съм спазил задълженията си спрямо правата ми. Ако не беше така, надали резултатът щеше да е в моя полза не мислиш ли?

И по същество...

Наистина, колко отдавна не съм писал тук...
​​​​​​​
Е, преди 4 (четири) години Ви разказах за близките ми срещи от третия вид с "Мтел", "Булграм", КЗП (Комисия за защита на потребителите) и прочее, а преди 2 - аналогичната пътечка, която завърши щастливо. Всъщност май винаги досега е имало щастлив край (18+), когато човек си изпълнява задълженията и претендира за правата си. Радвам се, че темата Ви е била полезна и още е тук. В интерес на истината, все още ми звънят хора, които са попаднали на старата ми история било тук, било из други форуми или личният ми сайт.
Е, след описаните перипетии с iPhone 5 и 6 като че ли е време да Ви споделя и за iPhone 7.
Естествено, отново с "Мтел" сега познати като "А1". На учудените защо все още съм им клиент ще кажа, че по никакъв начин не смятам да ги лиша от очарователното ми присъствие и любезна комуникация. Както се казва - май съм пристрастен.

    Та... Преди около 2 седмици, вярната седмица отказа да се зарежда по какъвто и да било начин, при връзка с компютър не можеше да бъде разпозната, а батерията славно, но не бавно клонеше към залез. Не помогна оригиналният кабел и зарядно, връзката с компа, нищо! За момент се закрепи да се зарежда (от 1% до 5% за около 15 минути), но след това преброи от 5 до 1 (мразя всичко, което брои на обратно) и... безславно умря.
    На 17.07.2018г.посетих офис "Сердика Център" в София и предявих рекламация на устройството. Понеже съм свестен , най-любезно добавих принтвани и рекламационни претенции (можете да ги видите ТУК). Припомних им горчивият ни опит (сори, ама не беше истинска любов), припомних им задълженията като търговци и за да не съм прекалено агресивен, им напомних и за наказателното постановление от 2014г. С добро дето се вика.
    На 22.07.2018г. реших да проверя сервизната си поръчка през друг iPhone 7 (никнат като гъби да му се не види и да са ми живи и здрави приятелите). Можете да видите скрийншот от проверката ТУК. Останах изненадан, че устройството ми не е в гаранция (или поне така пише), но нали съм кротка душа, реших да си трая.
    На 24.07.2018г. за сефте проверих и през настолен компютър. Резултата от проверката го има ТУК. О, чудо! Толкова нетипично за работата с тези фирми, но все пак факт - оказа се, че вече пише, че устройството е ремонтирано, но пък за сметка на това си има нов IMEI. Извън многото хи-хи се зачудих дали аджеба тези хора помнят, че вече пред КЗП доказах, че IMEI не се сменя, а говорим за различни апарати. Зачудих се като не помнят дали пък не обичат и да четат. Все пак им го бях написал при предявяване на рекламацията. Но нейсе, реших да видя какво се случва и после да предложа лексикон за попълване на тези толкова важни въпроси.
    Разговорът ми със "звездата" и последиците ги има в жалбите към КЗП и "А1". Няма да Ви занимавам с тях, а тези, които обичат да четат могат да ги прочетат обстойно.
    На 25.07.2018г. получих дългоочакваният смс, че сервизната поръчка е изпълнена и мога да посетя магазина на "А1" за приключване на рекламацията. Посетих го в същия ден, връчиха ми с нежелание iPhone7 (неразличим от нов и изваден от познатото жълто пликче), успях и да убедя служителя на "А1", че не съм длъжен да тествам и да се разписвам където и под каквото му е угодно. Почти ми обеща да прочете ЗЗП (Закон за защита на потребителите), когато има свободно време. Почти.
    Същата вечер активирах новият iPhone и естествено първата работа беше да мина през сайта на Apple за проверка на техническата поддръжка. Както вероятно си спомняте в началото на историята, изтеклата едногодишна техническа поддръжка на апарата е доказателство за КЗП, че не е нов. Какво показа проверката? Ето скрийншот ТУК. Нищо изненадващо, нали?
    Всъщност изненадващото и особено приятно е в най-долния абзац. Я да го пейстна и тук, че ми радва окото:

Техническа поддръжка по телефона: изтекла

Отговаряте на условията за закупуване на техническа поддръжка по телефона от консултант на Apple.

 Покритие на ремонт и сервиз: Консултирайте се на мястото на закупуване на продукта относно предявяване на искове по силата на закона за защита на потребителите

Този продукт не отговаря на условията за покритие по силата на закон за защита на потребителите. Ограничената гаранция на Apple и предимствата от продукт на AppleCare се предоставят отделно от правата по силата на закона за защита на потребителите.

    Басси якото! Вече даже не се налага човек да тича и да доказва каквото и да било. То си го пише! Официално!
    Всъщност като се сетих какво следва ми стана почти тъжно. За "А1". Ама само почти.

    Днес, 27.07.2018г. посетих КЗП и внесох жалба искайки:

1. Съдействие за да изпълни "А1" ангажиментите си като търговец.
2. Предприемане на административно наказателни действия спрямо "А1" за поредното им нарушение на ЗЗП и поддържане на нелоялна търговска практика.
3. Забрана на същата търговска практика на територията на Република България.

    За любопитните (а и тези, които имат или ще имат аналогичен проблем), жалбата е видима ТУК. Хората ми оказаха съдействие и обещаха да проверят дали тази нелоялна търговска практика вече не е забранена (окончателно потвърдена от ВАС), защото тогава процедурата по наказанията е малко по-друга. И много по-скъпа. Много. Как пълни слуха. Страхотно!

    Естествено внесох и жалба в офиса на "А1". Ето я ТУК. По ирония на съдбата посетих офиса до КЗП и жалбата ми бе приета от стара служителка на "Мтел", която преди време ми беше закачила дубликат на SIM картата без да ми каже. Че и искаха да я платя. Това е друга история, но някак си се почуствах част от семейството на "Мтел". Стари познайници, обстановката е същата, навиците - също.

    Та така, дорогие друзья. Ще изчакам да видя каква манна небесна ще огрее отдел "Жалби" в "А1" и какъв интересен отговор ще прочета. За мен лично действията им са без значение. Моралното удовлетворение от наложена сериозна санкция радва в пъти повече, отколкото "замяна с нов апарат, пред Вас ще го разпечатаме!".
    Защо пиша всичко това? Защото се оказва, че керванът си върви, но твърде малко кучета лаем. По-често търсете правата си и не отстъпвайте пред бюрократичните им разигравания. Защото докато им е по-евтино да си плащат глобите, всички ще имаме такива проблеми.
    Благодаря Ви за вниманието!

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 23 Авг 2018, 18:31 
Аватар

Регистриран на:
08 Авг 2010, 19:26
Мнения: 132
Току що взе, че излезе и дългоочакваният отговор (26дни).
Ето го ТУК.
За тези, които ги мързи да четат ще цитирам следният абзац:

Цитат:
Заплатената от Вас сума за апаpат Apple iPhone 7 /IMEI: 353072092707100/ ще бъде възстановена. Това ще се осъществи в pамките на петнадесет pаботни дни след пpедоставянето на дискутиpания апаpат, в удобен за Вас магазин на компанията, заедно с настоящото писмо.



Коментарите оставям на Вас. ;)

_________________
Има специални хора на този свят. Не сме го искали, но сме се родили такива!

Iphone 5 16Gb, iOS7
Iphone 4 32Gb, 4.2.1 Custom, Jailbroken


 Профил WWW  
 
 Заглавие: Re: Рекламационни претенции за iPhone към Мтел
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2018, 18:14 
Аватар

Регистриран на:
15 Окт 2011, 19:21
Мнения: 338
Местоположение: Густо Майна Филибето
Браво !!! Полезно! Другите да дерзаят!

_________________
iPhone 6+


 Профил Изпрати  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на: